ThreadStone maakt maatregelen cybersecurity en informatiebeveiliging begrijpelijker

ThreadStone maakt maatregelen  cybersecurity en informatiebeveiliging begrijpelijker

P E R S B E R I C H T

ThreadStone maakt maatregelencybersecurity en informatiebeveiliging begrijpelijker

Den Haag, 22 november 2021 – Waar ondernemingen het heel gewoon vinden om zich te beschermen tegen brand en inbraak, blijft het een uitdaging om ze te overtuigen van het belang van preventieve en detectieve maatregelen op het gebied van digitale weerbaarheid. ThreadStone Cyber Security komt daarom met een begrijpelijke set aan maatregelen.

De nieuwe security routekaart, die ThreadStone inmiddels op kleine schaal met positief resultaat heeft getest, bestaat uit maatregelen op het gebied van beleid en organisatie, mens en medewerkers en techniek. Om het vaak te abstracte onderwerp van cybersecurity concreet en begrijpelijker te maken, maakt ThreadStone de vergelijking met wat je als ondernemer doet om je auto(’s) en wagenpark veilig te houden.

‘Waar we zien dat het aantal cyberincidenten toeneemt, merken wij nog steeds dat ondernemers geen toenemende urgentie voelen om maatregelen te treffen,’ zegt René van Etten, algemeen directeur van ThreadStone. ‘Zeker in het MKB, waar wij ons in eerste instantie op richten, heerst het gevoel “dit overkomt ons niet”. Tegelijkertijd komt het ook doordat ondernemers niet precies snappen wat zij zelf kunnen doen en wat het hen oplevert. Het blijft abstracte materie en daarmee een ver-van-mijn-bed-show. Op het gebied van voorlichting hebben wij als aanbieders van cybersecurity-oplossingen dus zelf ook nog stappen te zetten. Het nieuwe concept voor onze diensten is een volgende stap om ons aanbod begrijpelijker te maken.’

Van Etten hoopt dat de security routekaart bijdraagt aan het veiliger maken van het internet – de missie van ThreadStone. ‘Voor veel bedrijven is het nog steeds niet vanzelfsprekend om cyberrisico’s te benaderen als strategisch, financieel en operationeel risico. En daar dus passende maatregelen voor te nemen op het gebied van beleid, techniek en menselijk gedrag. Onze security routekaart laat zien wat er mogelijk is op die terreinen. Investeren in digitale weerbaarheid zou anno 2021 net zo vanzelfsprekend moeten zijn als het wagenpark op orde houden en veilig de weg op gaan.’

- - - - - - -

Meer informatie:

ThreadStone Cyber Security: René van Etten, info@threadstone.eu, 085-0607000

Over ThreadStone Cyber Security

ThreadStone Cyber Security is in 2014 gestart met één belangrijke missie: het Nederlandse en Europese internet veiliger maken. Zowel voor grote als kleinere organisaties biedt ThreadStone betrouwbare, praktische en betaalbare cybersecurity-diensten die het zelf ontwikkelt en levert vanuit Europa. ThreadStone was een van de betrokken partijen bij de campagne Veilig Zakelijk Internetten. Het bedrijf is gevestigd op de The Hague Security Delta.

www.threadstone.eu